15 Ocak 2010 Cuma

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HALK SAĞLIĞI TOPLULUĞU TÜZÜĞÜ

Madde-1: TOPLULUK ADI

Topluluğun adı Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Topluluğu’dur. Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Topluluğu Hacettepe Üniversitesi bünyesinde faaliyet göstermek üzere Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı’na bağlı olarak çalışır. Topluluğumuzun adresi Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı’dır.


Madde-2: TANIM

Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Topluluğu başta Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı ABD’nin çalışmaları olmak üzere, çevremizde yürütülmekte olan toplum ve öncelikli grupların(kadın, çocuk, adölesan, yaşlı) sağlığı ile ilgili eğitim, araştırma ve saha çalışmalarının öğrenciler tarafından tanınması ve üyelerinin bu çalışmalara aktif olarak katılabilmelerini sağlamak amacıyla kurulan gönüllü bir öğrenci örgütlenmesidir.


Madde-3: AMAÇLAR

a)Tıbbın en önemli temellerinden biri olan koruyucu hekimliğin tanıtılması ve geliştirilmesi konusunda çalışmalar yürütmek,

b)Eğitim ve sağlık alanında kadına yönelik cinsiyet ayrımcılığı konusunda öğrencilerin farkındalık düzeyini arttırmak,

c)1. basamak sağlık hizmeti, koruyucu hekimlik ve toplum sağlığı konularında öğrencilerin bilimsel ve akademik çalışmalar yapmalarını teşvik etmek, bunun için uygun ortam sağlamak,

d)Güvenli bir gelecek için çevre sağlığı, iş sağlığı vb. çalışma disiplinleri hakkında eğitici ve öğretici faaliyetlerde bulunmak,

e)Tıp etiğinin din, dil, ırk ayrımı gözetmeyen evrensel ilkeleri doğrultusunda özgür, bilimsel, demokratik ve çok yönlü düşünebilen öğrenciler arasında sosyal iletişimi ve iş birliğini sağlamak,

f)Toplumda öncelikli kesimlere yönelik (çocuk, adölesan, kadın, yaşlı) çalışmalarda bulunmak,

g)Belirtilen amaçlar doğrultusunda konferans, panel, söyleşi, sempozyum vb. toplantılar düzenlemek yayın organı çıkarmak ve bu alanda faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarıyla beraber üniversite bünyesinde ortak çalışmalar yapmak.


Madde-4: ÜYELİK

a) Üye Olma: Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Topluluğu amaçları ve ilkeleri doğrultusunda, gönüllülük esasına dayalı olarak çalışmayı kabul eden her Hacettepe Üniversitesi öğrencisi Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Topluluğu’na üye olma hakkına sahiptir. Yönetim kurulu tarafından verilecek üyelik formunun doldurulması ve değerlendirilmesiyle üyelik tamamlanır.

b) Üyelerin Hal ve Sorumlulukları:
• Üyeler, Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Topluluğunun üyelerine sunduğu imkânlardan faydalanma hakkına sahiptir.
• Üyeler topluluk için çalışmalara katılır, görev ve sorumluluk alırlar. Yönetim kuruluna ve diğer topluluk organlarına seçilebilirler.
• Üyeler, Genel Kurul toplantılarına katılma ve görüş bildirme hakkına sahiptir.
• Seçimlerde her üyenin bir oy hakkı vardır ve bu hak başkasına devredilemez.

c) Üyelik Sonlandırılması:
• Herhangi bir sebeple Hacettepe Üniversitesi ile ilişiği kesilenlerin,
• Tüzük ilke ve amaçlarına aykırı faaliyette bulunanların,
• Topluluk üyeliğinden kendi isteğiyle (yazılı beyanat) vazgeçenlerin,
Üyelik hakları yönetim kurulu kararı ile sona erdirilir.


Madde-5: TOPLULUĞUN GENEL İŞLEYİŞİ

Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Topluluğu, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı’na bağlı olarak çalışır. Topluluk Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Akademik Danışmanlık organlarından oluşur.

Genel Kurul:
Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Topluluğunun bütün üyeleri genel kurulu oluşturur. Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Topluluğu Genel Kurulu, Yönetim Kurulu'nun çağrısı ile yılda bir kez Ocak ayında toplanır. Genel Kurul toplantısı en az 1 hafta önce okul ve ilgili kurumlarda ilan edilir. Genel Kurul toplantısının geçerli olabilmesi için üye tam sayısının yarısının bir fazlasının katılım şartı aranır. Genel Kurul topluluğun en yetkili organıdır. Genel Kurul kararları katılan üyelerin salt çoğunluğu ile alınır. Genel Kurulda alınan kararlar tüm üyeler ve diğer organlar açısından bağlayıcı niteliktedir. Genel Kurulda geçmiş yılın faaliyet raporu değerlendirilir, bir sonraki yıla ait faaliyet raporu görüşülür ve bir eğitim-öğretim yılı boyunca görev yapacak olan Yönetim Kurulu seçimi yapılır.
Topluluğun işleyişi açısından gerektiği takdirde, Yönetim Kurulu'nun kararı üzerine on gün önceden ilan edilerek, Olağanüstü Genel Kurul toplantısı yapılabilir. Olağanüstü Genel Kurul'da, Olağan Genel Kurullardaki tüm kurallar aynen geçerlidir.

Yönetim Kurulu:
Yönetim Kurulu 1 başkan, 1 genel sekreter, 1 sayman, 2 asil üye ve 2 yedek üye olmak üzere 7 kişiden oluşur. Yönetim Kurulu, faaliyet planını gerçekleştirmek ve topluluğu amaçlarına ulaştırmak için her türlü karar ve yürütme yetkisine sahip organdır.

Yönetim Kurulu üyelerinin seçimi yılda bir kez genel kurulda kapalı oy açık tasnif ile gerçekleştirilir. Seçim çarşaf listelerin oylanması yöntemine göre yapılır. En çok oyu alan listede yer alan isimler bir dönem boyunca Yönetim Kurulu Üyesi olarak görevlendirilirler.

Topluluğun kuruluş tarihinden itibaren ilk genel kurula kadar sürede topluluğun yönetimini Kurucular Listesindekilerin oy çokluğuyla atadığı üyeler üstlenir. Yönetim kurulu kendi içerisindeki görev dağılımını seçildiği tarihten sonra yapacağı ilk toplantıda belirler.

Yönetim Kurulu içerisinde kararlar oy çokluğu esasına dayanarak alınır, eşitlik durumunda ise son söz hakkı topluluk başkanına aittir. Yedek üyelerin oy hakkı yoktur, Yürütme Kurulu asil üyelerinde boşalma olduğu zaman yedek üyeler görevlendirilir. Topluluğu topluluk başkanı temsil eder. Başkan seçilebilmek için en az bir yıl Yönetim Kurulu’nda görev almış olma şartı aranır(İlk Yönetim Kurulu ve Başkan seçimi için bu kural geçersizdir). Genel sekreter toplulukla ilgili yazışmaları ve alınan kararları yazılı olarak dosyalar, başkanın yokluğunda topluluğu temsil eder. Sayman topluluk bütçesinin oluşturulmasından ve diğer mali işlerden sorumludur. Topluluk adına harcama yapma yetkisi yönetim kuruluna aittir. Topluluğa bağlı olarak çalışacak komisyonlar ve çalışma ilkeleri Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Yönetim Kurulunun olağan dışı hallerde genel kurulu toplama yetkisi vardır.

Yönetim Kurulu üyeleri yılda dört seferden az olmamak kaydıyla yapılan toplantılara katılmak zorundadır. Aksi durumlarda Yönetim Kurulu üyelerinin mazeretlerinin geçerliliği Yönetim Kurulunca değerlendirilir. Mazeretsiz üç toplantıya katılmayan yönetim kurulu üyesinin üyelik hakkı feshedilir, yedek üyelerden biri kurulca yönetim kuruluna seçilir. Çeşitli sebeplerden dolayı, Yönetim Kurulu üye sayısı 5 asil üyenin altına düşerse Yönetim Kurulu seçimleri yenilenir.

Akademik Danışmanlık:
Topluluk çalışmalarına yardımcı olmak ve yol göstermek amacıyla sorumlu öğretim üyesinin yönetim kuruluna katılmasıyla akademik danışmanlık oluşturulur. Akademik Danışmanlık topluluğun çalışmalarında Yönetim Kurulu'na danışmanlık yapar. Akademik Danışman'ın görev süresini Yönetim Kurulu'nun görev süresi kadardır.

Madde-6: TÜZÜK DEĞİŞİKLİĞİ
Üye tam sayısının üçte birinin yazılı teklifi ile genel kurulda görüşülen tüzük değişikliği, dörtte üç olumlu oy ile kabul edilir.


Madde-7: TOPLULUĞUN FESHİ

Topluluğun feshine karar verme yetkisi Genel Kurul'undur. Fesih istemi Genel Kurul tarafından dörtte üç çoğunlukla kabul edilirse topluluk feshedilir.

Madde-8: BELİRTİLMEYEN KONULAR
Bu tüzükte belirtilmeyen konularla ilgili diğer mevzuatlara göre yönetim kurulu onayı ile hareket edilir.